cím

Kézisúlyzó

kulcsszavak kézisúlyzó, kézisúlyzó szett, aerobik kézisúlyzó, otthoni kondi gyakorlatok kézisúlyzóval, testépítés, izomfejlesztés
leírás

A kézisúlyzó a legegyszerűbb fitnesz eszköz, mellyel szinte az összes izomcsoportot meg tudod edzeni. Az edzőteremben is állandóan használják a kézisúlyzókat testépítés, izomfejlesztés céljából.

sztori A Wikipedia cikke szerint Indiában már 1000 éve használtak kézisúlyzókat. Általában párban használták az izmok növeléséhez. A kézisúlyzó mai formája, azaz hogy két súly össze van kötve egy fogóval, a 17. században tűnt fel először.
okosság

Manapság már lehet olyan neoprén vagy műanyag bevonatú kézisúlyzókat kapni, melyek fogása kellemes és nem okoz bőrkeményedést.

tudományos

Különböző kézisúlyzós edzések vannak:

  • testépítés az edzőteremben,
  • testépítés otthon,
  • aerobik edzés kis súlyokkal,
  • tornagyakorlatok kis súlyokkal.

A variálható kézisúlyzók tömege általában 10-15 kg.

A súlyzórúd tömege 2 kg, így a kézisúlyzós edzésterv megalkotásánál 2 és 10 kg között tudjuk kombinálni a fitnesz eszköz alkalmazását.

előnyök - minden edzettségi szinthez alkalmazható
- teljes testet edző edzésprogram végezhető vele
- különböző tömegű kézisúlyzók kaphatóak
- minden izmot meg tudsz vele dolgoztatni
- kis helyen elfér, bárhol a szobában
hátrányok Egyetlen hátránya az lehet, hogy bőrkeményedést okoz az állandó fogása, de ennek megelőzésére szolgálnak a bevont fogók vagy az edzőkesztyű.
ajánlat

Mekkora kézisúlyzóval eddz, hogy biztosan ne sérüljenek meg az izmaid, és az kézisúlyzós edzésterved hatásos legyen?

 

A válasz nagyon egyszerű!

Rakd össze a kézisúlyzót a legkisebb tárcsákkal vagy válaszd ki a legkönnyebbet. Ha az adott izomcsoportot edző gyakorlatból el tudsz végezni szabályosan 12+10+8 ismétlést, akkor a következő edzéskor növelheted a súlyt.

Figyelem: mindig csak egy egységgel, azaz kb. 1 kg-mal növeld a terhelést!

ingyenes

Itt megtalálod az általam készített otthoni kézisúlyzós edzéterveket!