cím

Calisthenics

kulcsszavak Calisthenics
leírás

A calisthenics torna egyszerű gyakorlatok rendszere, általában súly és eszköz nélkül végzett. A calisthenic gyakorlatok növelik a testi erőt és a hajlékonyságot, az egyén saját testét használva ellenállásként. A calisthenics a szertornából ered. Az elsődleges calisthenic gyakorlatok a felülés, a hasprés, a fekvőtámasz, a húzódzkodás, a guggolás, a vádli-emelés és a tolódzkodás. Ausztráliában a Calisthenic versenysport.

sztori A calisthenics eredete az ókori görög időkbe nyúlik vissza. A thermopülai csata előtt perzsa felderítők jegyezték fel, hogy a spártai katonák egymással szinkronban fura, táncszerű mozgást végeztek és ezt a perzsák a gyengeség jelének vették. Ha tudták volna mi vár rájuk ... (lásd a 300 című film)
A 19. században Friedrich Ludwig Jahn (19. századi porosz testnevelő, a gimnasztika atyja) tanítványai vitték az USA-ba ahol testnevelésre használták. Ma is igen népszerű, egyaránt használják sportolók edzésére, iskolai testnevelésórákon sőt még a fegyveres erők tagjainak kiképzésénél is.
okosság Mára a calisthenics egy általános értelmű gyűjtőfogalommá vált. Olyan gyakorlatokat nevezünk így, melyek a saját testsúlyt használják ellenállásként. A calisthenics-et használják sporttevékenység előtti bemelegítésre de főétel is lehet az edzésed menüjén. Izomerősítő edzések végezhetők vele.
előnyök

- brutális izomerősítő hatású
- rengeteg kalóriát lehet elégetni vele

hátrányok -
ajánlat

-

HOL? Keress ehhez hasonló helyeket a környezetedben Calisthenics edzéseidhez: www.kondipark.hu
ingyenes -
weboldal -

NYÁR -40%