cím

Evezőpad

kulcsszavak evezőpad, evezőgép, evezés, evezőpados edzés, kondigép, otthoni edzés evezőpaddal, testépítés, izomfejlesztés otthon, otthoni fitnesz
leírás

Az evezés az izomtömeg 80 százalékát megdolgoztatja. Az evező gyakorlatok kiváló zsírégetőek, növelik és erősítik az izmokat, a szívet és a tüdőt. Az evezőpadon végzett edzés formálja a lábizmokat, a vállizmokat és a hátizmokat. Az edzőteremben és otthoni edzésnél is állandóan használják az evezőpadot zsírégetés, állóképesség növelés, kardioedzés és izomfejlesztés céljából.

sztori A Wikipedia cikke szerint már a 19. század közepétől használtak evezőgépeket amelyek különböző elveken működtek, voltak hidraulikus és mechanikai súrlódással fékezett lendkerekes elven működő evezőpad modellek is. Aztán az 1960-as években építettek az ausztrálok először ún. ergométeres evezőpadot, azaz olyan evezőpadot, amellyel már a teljesítményt is lehetett mérni. A modern evezőgépekben újabb fékezett lendkerekes megoldásokat alkalmaznak, pl. mágneses, víz vagy légellenálláson alapuló fékezési módok léteznek. Teljesen egyedi koncepció az ún. Rowbike amely kombinálja az evezőpadot és a kerékpárt.
okosság

Érdemes neoprén vagy műanyag bevonatú rúdmarkolattal rendelkező evezőpadot választani, melynek fogása kellemes és nem okoz bőrkeményedést, hólyagokat. Az is fontos, hogy könnyű legyen a rúd. Hasznos extra funkciók a tempó, távolság és időmérő illetve a pulzusmérő melyeknek használatával pontosan 'be tudjuk lőni' az edzésprogramunkat. Az előre beprogramozott edzéstervek is jó szolgálatot tehetnek. Saját evezőpad vásárlása előtt jó ötlet ellátogatni egy szaküzletbe vagy edzőterembe és kipróbálni több fajtát is.

tudományos

Különböző evezőpados edzések vannak:

  • evezőpados edzés az edzőteremben,
  • evezőgépes edzés otthon,
előnyök - sima egyenletes mozgás
- nem terheli az ízületeket
- minden edzettségi szinthez alkalmazható
- kiemelt gát- és hasizomerősítő hatás
- teljes testet edző edzésprogram végezhető vele
- javítja a koordinációt
- állítható nehézség, ellenállás
- minden izmot meg tudsz vele dolgoztatni
- viszonylag kis erőbedobással használható
hátrányok Az evezőpad helyigényes eszköz.
ajánlat

Hogyan eddz úgy, hogy biztosan ne sérüljenek meg az izmaid, és az evezőpados edzésterved hatásos legyen?

 

A válasz nagyon egyszerű!

Mindig kezdj kisebb ellenállással és fokozatosan melegítsd be az izmaidat. A húzódások elkerülése végett, az evezőpad használata előtt érdemes általános, teljes testre kiterjedő, tetőtől-talpig bemelegítést végezni.

Figyelem: mindig csak egy egységgel növeld a terhelést!

ingyenes -

BÚÉK -19%