cím

Futópad

kulcsszavak futópad, futópadok, futógép, stepper, futópados edzés, kondigép, otthoni edzés futógéppel, zsírégető edzés otthon, otthoni fitnesz, treadmill
leírás

A futópad egy aerob fitnesz eszköz, amelyen futó vagy sétáló edzés gyakorolható. A futás sebességét a használója állítja be, menet közben is tudja módosítani. A drágább, nagy teljesítményű változatok motorosak, az egyszerűbb, könnyebb és olcsóbb változatok mechanikusan mozognak.

sztori A Wikipedia cikke szerint a futópadot 1817-ben találta fel Sir William Cubitt és eredetileg börtönökben használták az elítéltek 'megreformálására'. Később a 20. században alakult át gyógyászati, kiképző illetve sporteszközzé a futógép.
okosság

A futógép az aszfalton való futáshoz képest mindenképp jobban kíméli az ízületeket, mert a rugalmas futófelület tompítja a becsapódást. Mivel a futógépes edzés közben sokat izzad az ember, gondoskodni kell a folyadékpótlásról. A futópad hasznos extra funkciói a tempó, távolság és időmérő illetve a pulzusmérő melyeknek használatával pontosan 'be tudod lőni' az edzésprogramodat és fenn tudod tartani a zsírégető - vagy állóképességnövelő futógépes edzésedhez szükséges pulzusszámot. Az előre beprogramozott edzéstervek jó szolgálatot tehetnek. Saját futógép vásárlása előtt jó ötlet ellátogatni egy szaküzletbe vagy edzőterembe és kipróbálni több fajtát is. Választáskor fontos faktorok a futógép teherbírása, a futófelület nagysága, és a dőlésszög állíthatósága.

tudományos

Különböző futógépes edzések vannak:

  • edzőtermi, motoros futógépes edzés,
  • otthoni, mechanikus futógépes edzés,
előnyök - sima egyenletes természetes mozgás
- hatékony kalóriaégető, fogyni vágyóknak ideális eszköz
- nem akkora az ízületi terhelés mint terepen való futáskor
- minden edzettségi szinthez alkalmazható
- a lábizmok, a fenék nagyszerűen erősíthetők, formálhatók vele
- jótékony hatás a keringési rendszerre
- állítható nehézség, ellenállás
- kis erőbedobással már használható
- állóképességet fejleszt
- rossz időben is futhatunk
hátrányok - egy elliptikus trénerhez viszonyítva mindenképpen jobban terheli az ízületeket
- drága
- sok helyet foglal
- a motoros változat sok áramot fogyaszt
- monoton, unalmas
- balesetveszélyes (lásd videó)
ajánlat

Hogyan eddz úgy, hogy biztosan ne sérüljenek meg az izmaid, és az futógépes edzésterved hatásos legyen?

 

A válasz nagyon egyszerű!

Mindig kezdj kisebb ellenállással és fokozatosan melegítsd be az izmaidat. A húzódások elkerülése végett, az futógép használata előtt érdemes általános, teljes testre kiterjedő, tetőtől-talpig bemelegítést és nyújtást végezni. A futógépes edzés üteme akkor hatékony, ha csúcsterhelésnél még ki tudsz épp mondani egy-egy mondatot, és válaszolsz ha kérdeznek de a kényelmes, folyamatos beszélgetés már nem menne.

Figyelem: mindig csak lassan és fokozatosan növeld a terhelést!

ingyenes -

NYÁR -40%