cím

Gimnasztikai labda

kulcsszavak gimnasztikai labda, fitnesz labda, stabilitási labda, egyensúly labda, fitness ball, fit-ball, gym ball, exercise ball, body ball, Swiss ball, physioball, Pilates ball, Pezzi ball, sports ball, stability ball, Swedish ball, therapy ball, yoga ball, birth ball
leírás

A stabilitási labda, egyensúly labda vagy gimnasztikai labda eredetileg rehabilitációs célra készült, főleg a gerinc sérüléseinek gyógyítására. Az 1990-es években kezdték el használni a fitneszben, hamarosan minden konditerem és személyi edző egyik alap fitnesz eszközévé vált a nagy labda.

sztori A Wikipedia cikke alapján a 35-85 cm átmérőjű rugalmas PVC labdát 1963-ban fejlesztette ki Aquilino Cosani olasz műanyaggyáros, akinek sikerült tökéletesítenie a nagyméretű, defektálló műanyaglabdák gyártási technológiáját. Először a Svájcban dolgozó brit fizikoterapeuta Mary Quinton használta rehabilitációs eszközként, innen terjedt át Amerikába és máshová, ahol Swiss ball-nak (svájci labda) hívták
okosság A kemény felületen való testedzéssel szemben a gimnasztikai labda előnye, hogy annak instabilitása miatt a test több izma több izommunkát végez az egyensúlyozás miatt. Leginkább a törzs izmai (a has és a hátizmok) edzésére használják. Sokan ajánlják szék helyett is a helyes testtartás megőrzéséért, ennek hatásossága nem bizonyított sőt egyes források szerint egyenesen ellenjavallt. Szülés előtt, vajúdás alatt is használják, hogy segítsék a magzat előrehaladását.
tudományos

Különböző gimnasztikai labda edzések vannak:

  • edzőtermi gimnasztikai labda edzés,
  • otthoni gimnasztikai labda edzés,
előnyök - a törzs izmait edző edzésprogram végezhető vele
- testtartást javító hatású, gerinckímélő
- javítja az egyensúlyt és a koordinációt
- sok izmot meg tudsz vele dolgoztatni
- viszonylag kis erőbedobással használható, gyakorolható
- hordozható eszköz
- terápiás, rehabilitációs eszköz is
- olcsó
hátrányok

Hogyan eddz úgy, hogy biztosan ne sérüljenek meg az izmaid, és a gimnasztikai labda edzésed hatásos legyen?

A válasz nagyon egyszerű!

Mindig melegítsd be az izmaidat. A húzódások elkerülése végett, a gimnasztikai labda használata előtt érdemes általános, teljes testre kiterjedő, tetőtől-talpig bemelegítést és nyújtást végezni.

ingyenes -