cím

Pilates

kulcsszavak Pilates
leírás

A Pilates edzésmódszert a 20. század elején Joseph Pilates fejlesztette ki Németországban. Napjainkban 15-20 millió ember gyakorolja szerte a világban. Pilates Contrology-nak nevezte rendszerét, mivel úgy gondolta, hogy az elme irányítja az izmokat. A pilates gyakorlatok a légzésre és a törzs izmainak, a gerincnek a megerősítésére épülnek.

sztori A pilates vagy pilátesz fitnesz módszert a német Joseph Pilates alapította a huszadik század elején. A Pilates olyan komplex mozgásforma, amely ötvözi a "nyugati" világ anatómiai ismereteit a "keleti" mozgáskultúra egyes eszközeivel. Gyakorlásában nagy szerepet kapnak a gerinc stabilizáló izmai (mélyizmok) illetve a speciális légzéstechnika.

Joseph Hubertus Pilates (1883 - 1967) Németországban, Mönchengladbach-ban született 1883-ban. Apja görög zsármazású tornász, anyja természetgyógyász. Gyermekkorában angolkórban, asztmában és ízületi fájdalmakban szenvedett ráadásul a társai is Pilátusnak csúfolták. Egészségi problémáinak hatására Pilates életét már egészen korán a sportolásnak és az egészséges test kialakításának szentelte: gimnasztikázott, testépített, jógázott - ennek eredményeképpen 14 évesen már anatómiai rajzokhoz állt modellt.

1912-ben Angliába költözött, bokszolóként, cirkuszi előadóként és önvédelmi oktatóként (többek között a Scotland Yardnál is) dolgozott. Az első világháború kirobbanásakor a német állampolgárokat, így Pilatest is, internálták, és ezalatt, a Man-szigeten kezdte el kialakítani módszerét. Honfitársai, akiken "gyakorolt", a testedzésnek köszönhetően megerősödtek fizikailag, és elkerülték azt az irtózatos influenzajárványt, amely ezreket ölt meg.

1926-ban az USA-ba költözött, az oda tartó hajóúton ismerkedett meg későbbi társával, Clarával, akinek segítségével kialakította a "Contrology"-nak (kb 'a test iránytásának tudománya') nevezett módszerét, és megnyitotta fitness termét a New York-i Balett épületében. Kora legnagyobb táncosai és táncoktatói jártak hozzá, hogy a "Contrology" módszer segítségével szép alakra és hihetetlen ruganyosságra tegyenek szert. Ezután 40 év "aranykor" következett Pilates életében és munkásságában. Haláláig fejlesztette módszerét, összeállított többszáz ma is használt gyakorlatot és számos gépet alkotott meg. 87 évesen hunyt el.

okosság Gyakorlói szerint a pilates fő célja a test és a lélek egységének megteremtése olyan módon, hogy az elme ne legyen lekötve és a test kecsesen, egyensúlyban mozogjon.

Joseph Pilates 6 alapelvet alkotott meg módszeréhez.

1. Koncentráció (concentration) A tudatos mozgás kulcsa, hogy odafigyeléssel, a figyelem fókuszával végzik a a gyakorlatokat.

2. Irányítás (control) Szellemi és fizikai irányítás. Az izmok irányítása, a mozgás összekoordinálása, a légzés koordinálása. (Pilates a módszerét nem magáról nevezte el, hanem Controll-nak.)

3. Központosítás (centering) A módszert azon alapvetésre épül, hogy minden mozdulat az úgynevezett powerhouse-ból (erőközpont) indul ki, azaz a has-alsó háti szakasz-csípő-fenék központi területből, amely körülveszi a létfontosságú szervek nagy részét, magába foglalja a gerincet, a test középpontját alkotva.

4. Légzés (breathing) A megfelelő légzéstechika a kulcs a minél tökéletesebb mozgás kivitelezéséhez. Minden gyakorlat mozdulataihoz adott ki-és belégzésütem tartozik.

5. Áramlás (flowing movement) Minden gyakorlatnak saját üteme van, ezáltal a gyakorlatok "áramló" mozgással állnak össze egésszé.

6. Precizitás (precision) A gyakorlatok helyes kivitelezése a legfontosabb, inkább kevesebb ismétlésszámmal, de a lehető legtökéletesebben végrehajtva kell dolgozni.
előnyök

- alakformáló, feszesítő hatású
- javítja a testtartást, enyhül a hát és derék fájdalom
- mélyizmokat tornáztat
- rehabilitációra is ideális
- nem terheli az ízületeket
- a teljes testet megdolgoztatja
- fokozza az anyagcserét

hátrányok -
ajánlat

-

HOL? http://pilates.lap.hu/
ingyenes -
weboldal -

VALENTIN-25%