cím

Plyorobics

kulcsszavak Plyorobics, Plyorobics edzés, pliometrikus edzés,
leírás

A pliometrikus edzés gyors, dinamikus mozdulatokból áll, amelyek az izom gyorsaságát és az izom-ideg koordinációt fejlesztik. A pliometrikus edzést sok sportágban használják a teljesítmény növelésére pl.: futball, röplabda, kosárlabda, atlétika, harcművészetek stb. A Plyorobics-ban használt fitnesz eszköz neve az AerSquare, egy háromrétegű, 105 cm-es műanyag lap, amit a talajra kell helyezni, és a pliometrikus gyakorlatokat azon kell végezni.

sztori A pliometrikus edzések során a testünk általában nagy erőfeszítéssel járó ugrások és szökkenések közepette jó sokszor elhagyja a talajt, hogy aztán kiegyensúlyozott és kontrollált mozdulattal érkezzen vissza oda. Ilyen gyakorlatok pl. a guggolásból felugrás, tapsolós vagy labdás fekvőtámasz stb. A pliometrikus edzés és az aerobic keveréke a Plyorobics, amely a két ág kedvező tulajdonságait ötvözi: a robbanékonyságot és a kardio-t.
okosság A pliometrikus gyakorlatok végzésénél sok a hirtelen gyorsulás és lassulás ami megterheli a csontozatot és az ízületeket. A sérülések elkerülése miatt nagyon fontos a helyes technika ezért kezdőknek csak oktató vezetése mellett ajánlott. A nagyerejű becsapódások miatt szükséges a puha felület alkalmazása pl. AerSquare. Betonon semmiképp se végezzünk pliometrikus edzést.
tudományos

Különböző Plyorobics edzések vannak:

  • edzőtermi Plyorobics edzés,
  • otthoni Plyorobics edzés,
előnyök - aerob gyakorlat, mely zsírégető és keringési rendszert javító hatású
- erősen állóképesség és izomfejlesztő hatású
- fejleszti az egyensúlyérzéket, mozgáskoordinációt
- teljes testet edző edzésprogram végezhető vele
- minden izmot meg tudsz vele dolgoztatni, az izmok erősödnek, robbanékonyabbá, gyorsabbá, rugalmasabbá válnak
hátrányok - fokozottan terheli az ízületeket
- nagyobb testsúlynál megnő a sérülés veszélye is
- jó alap edzettségi állapot szükséges hozzá

Hogyan eddz úgy, hogy biztosan ne sérüljenek meg az izmaid, és a Plyorobics edzésed hatásos legyen?

 

A válasz nagyon egyszerű!

Mindig melegítsd be az izmaidat. A húzódások elkerülése végett, az Plyorobics edzés előtt és után érdemes általános, teljes testre kiterjedő, tetőtől-talpig bemelegítést illetve edzés után levezetést és nyújtást végezni.

ingyenes -

VALENTIN-25%